Tisdag

Hallå! Sparre är frisk igen :D han har inte feber längre, 37.9. Snacka om att jag är glad nu, jag var verkligen hur orolig som helst igår :S Man märkte på honom idag också att han var bättre. Pigga ögon, öronen spikade framåt och högt buret huvud - tack tack tack tack <3 jag klarar inte av när han mår dåligt. Men imorgon drar jag och mamma till Eriks, elr Horse Farm, och köper först och främst loppfrön! MEN - hehhhe, kommer nog bli ännu mer saker också :)

Jag och Annika var ganska flummiga idag, och hon ramlade (hahahah) ungefär halvvägs. Vi hörde typ en hästgnägga, elr något som skulle föreställa ett skrik. Annika bromsade, cyklen stannade, och sen bara weeeebonk. ner på asfalten, där låg hon, raklång och garvade hahah. Sen fortsatta vi, och då säger Annika en as kul grej så jag inte kan cykla rakt! Utan låg ner på cyklen och vilmla omkring, heheh. Men iaf, vi kom äntligen fram till stallet sen (y) Där börjar vi med att fortsätta garva lite, mockade och gav dem mat :)

Sen hotade jag även Chicko idag. "Rör du min häst, cuttar jag dig!" Snacka om att han blir rädd asså! hahha, nej men han är söt den lille pojken (mannen, elr snarare gubben). Imorgon åker Annika till iväg, jag kommer sakna henne :( <3 Det kommer nog tom Sparris göra, och då är det allvar asså! Men hoppas att hon får det skit bra och kommer hem riktigt brun :D så jag får bli ännu mer avundsjuk liksom. När vi cyklade hem, och skulle skiljas åt (hemska tanke.) så hann vi iaf leka några av våra sjuka lekar! haha "bowling & stike" en mkt allvarsam, lek som kräver stor koncentration! Men iaf, kramkram :D


Från Vänster: Annika & Meny :D
Mitten: Chicko, han fick komma med på bild idag eftersom jag var så elak mot honom (a) <3
Från höger: Annika & Chicko :)

/Matilda

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej.

Tack så mycket för din kommentar, alltid lika roligt att höra positiva saker (:.

Kramkram

2009-01-20 @ 23:16:56
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Karin

btw, riktigt fin design du har (:

2009-01-20 @ 23:17:26
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh gud. Loppfrön. vad i hela friden är det x)

2009-01-22 @ 21:38:54
Postat av: Matilda L

Emelie: Om man vill undvika sandkolik så kan hästen få loppfrön. Man låter det svälla i vatten. När hästen äter det, tar fröna med jord, sant osv ut ;D

2009-01-23 @ 14:55:07
Postat av: Emelie

Jaha, det låter smart :)

2009-01-24 @ 12:03:44
Postat av: maja

Ni är ju riktigt seriösa med detta, jätte roligt att läsa om ! Du, btw. antare att du också är sugen på grönt kort ? Eftersom att forf är sega och inte hör av sig om det ens blir nåt ska jag gå kurs på hermanstorp nu inom kort istället, du kanske är sugen på att hänga på ? Puss stumpan! Love you, remember ?

2009-02-01 @ 09:49:55
Postat av: Matilda L

hah, klart vi är! låter super, maja! <3

2009-02-01 @ 18:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0