Rosensparre <3



                      e. Kulan Kavat   u. Moonlight Rose   ue. Robin Hood

Rosensparre - eller Sparre som han kallas är min foderponny född 04. Renrasig connemara från stuteriet Axtorna i Köinge. 140cm hög, maxad c-ponny. Växer såklart fortfarande. Kom till mig den 6 september 08 :)

Tränas för instruktör regelbundet i både hoppning och dressyr. Lättlärd, posetiv och busig ponny med glimten i ögat. Bra gångarter, snyggt steg och tycker det är riktigt kul att hoppa. Inga höjder för att tala om pga av hans ålder. Cirka 70cm är det vi hoppar nu, utan några som helst problem. Allroundponny tror jag på, eftersom han är duktig på det mesta och tycker nästan allt är kul. Tänkte försöka dra med han ut på några clear rounder till våren, om han är färdig för det :)

Som jag nämnde innan, är han en väldigt lättlärd ponny och tycker mycket om att sammarbeta, även från marken. Tidigare NH tränad, som föl och ungponny. Inriden som 3-åring sommaren 07. Jätte mysig på alla sätt och vis och jag trivs hur bra som helst med honom! Världens finaste och goaste ponny som jag älskar massvis :) <3


/ Matilda


Kommentarer
Postat av: katrina

asfin :D

2009-01-14 @ 20:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0