Måndag

Hej! idag är det måndag och jag ska väldigt snart till stallet. På onsdag kommer äntligen Annika hem! :D Idag tänkte jag rida ut en runda i skogen, hyfsat lugnt blir det nog. Imorgon kommer Inger (min instruktör), blir förmodligen dressyr :) kan både jag och sparre behöva. Mina loppfrön vill jag väldigt gärna ha hem snart, de har inte ringt än, hoppas de gör det nu de närmaste dagarna. Och att grimman blir färdig :)

Imorgon kommer inlägg om hur lektionen gick - lovar, mer nogrannt och detaljerat ;D har inte varit så jätte duktig på att uppdatera känner jag.. Kram


/Matilda

Tänkte att jag kunde fortsätta här nu :) När jag och mamma skulle ta in hästarna idag, blev det lite fel i början, hehe. Meny blev "rädd" för något så hon höll på att springa omkull mamma. Då blev sparre lite busig och flög upp i luften och så rätt ner. Dumma små ponnyer, haha. Fömodligen hade Meny väldigt mkt överskottsenergi, likaså Sparre. Sparre har dock alltid en massa energi! men de lugnade ner sig ganska snart, så det gick bra. Blev dressyr på åkern intill stallet. Han gick riktigt, snuskigt bra idag :D Galoppen var bättre än någonsin, den är hur fin som helst!

Jag och Annika har pratat om att ställa upp i en clear round snart. Tänkte prata med henne om det när hon kommer hem :) i slutet av februari finns det en hopp clear round på en ridskola hyfsat i närheten. Får väl se hur detta kan sluta :) haha, det kommer nog gå, jag menar Lilla Hansagårds gänger är trots allt det bästa ^^ <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0