Idyllens Meny (L)


e: Idyllens Ironi u: Labolina ue: Kunta Kinte

Meny är ett New Forest sto, maxad C-ponny (139,5 cm)  född 2001 och blir alltså 8 år detta året. Hon har haft ett föl och blev inriden som 4-5 åring, ganska sent alltså. Jag köpte henne i Maj 2007, då var hon precis grundutbildad. Jag tog det ganska lugnt med henne i början och satte inga höga krav på henne. Hösten/vintern 2007 fick hon en inflammation i en muskel i ena bakbenet. Sedan dess har där varit ganska stelt och hon har fortfarande svårast för vänster varv.

Våren 2008 ingick vi i Falkenbergsortens Div III lag i dressyr. Vi kom 2:a i första omgången, vann andra och kom 3:a sista omgången vilket resulterade i en vinst för laget! Det var jätteroligt. De individuella klasser jag tävlade gick inte speciellt bra däremot. I hoppning har jag mest hoppat clear rounder upp till 80 och KM LC, men tränar högre. Nu på vintern när det inte går att träna lika hårt tar vi det lite lugnt och så kommer vi igång sedan till våren igen :)

För övrigt är hon en ganska stoing ponny, när hon brunstar gäller det att vara med i svängarna! Hon är väldigt busig och kräver att man som ryttare har mycket tålamod och är väldigt konsekvent. Men det är det som är roligt med ridningen, för varje dag lär man sig något nytt. Hon har verkligen glimten i ögat och har man väl fått över henne på sin sida är hon helt underbar i alla discipliner. Riktigt rolig ponny och jag ångrar inte en sekund att jag valde henne! <3

/Annika

Kommentarer
Postat av: :D

åå vilken fin häst jag älskar den bara av att titta på den:) den ser så snäll och söt ut jag vill ha den!!!!

2009-01-10 @ 18:41:45
Postat av: Anonym

naaw så sööt!!

2009-01-14 @ 20:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0