Hoppning

Hej! Blev ingen lektion idag, för Inger, hon hade ingen möjlighet att komma hit. Men eftersom jag inte har hoppat ordentligt (på banan med riktiga hinder.) på hyfsat länge så fick det bli det :) Sparre var mkt framåt och framridningen gick jätte bra. Hoppade först ett kryss på 30-40 cm, han tycker det var busenkelt och hoppade så lydig så, lyssnar jätte bra med taxeringen osv. Hade sen ett rättuppstående med en markbom framför på 70cm. Tvekade lite första språnget, men tryckte på honom och han kravlade sig över det på något sätt, haha. Det var dock mitt fel då jag inte höll om ordentligt och ramade inte in honom tillräckligt. Hoppade det några gånger till med mer power i min ridning, och då gick det super! :D Gjorde i hop en liten bana och tränade lite även på det. Riktigt duktig är han.

När jag skulle skritta av honom, hoppade jag av, tog upp stiglädrerna och spände upp sadelgjorden och gick en runda med honom ist, så han skulle varva ner :) Min älskade lilla ponny är riktigt snygg nu (y)

Jag har inte ridit Meny någongång, men var ute och gick med henne en dag, så gjorde det även idag. Så hon fick röra lite på sig. Märker att hon har mkt överskottsenergi och busar lite. Inte så konstigt eftersom hon har vilat nu i över en vecka och har samma fodermängd (tror jag?). Imorgon kommer Annika hem och hela stallet längtar nog efter henne minst sagt! Nu blir det fullfräs på våra uteritter, leka med filmkameran i stallet (hahaha) och cykelturer som man håller på att gå omkull var fjärde sekund :D de är saknat minsann! <3

Lovar, lovar, lovar - det kommer nya bilder ;S ska försöka skynda på mig själv lite till bilderna. Brukar alltid vara annika som får klaga lite på mig så går det lättare! Men som sagt, ska ladda över dem jag har på mobilen och fota med digitalkameran - så mer bilder kommer! :D 

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0