Ridbanan

Hej! Nu var det jättelängesen jag skrev ett riktigt inlägg så här kommer ett rejält.

Jag och Matilda bestämde oss idag för att ta en heldag i stallet, så vi tog med fika dit, kom dit ungefär vid 11. Då släppte vi ut hästarna i en av de två stora hagarna vi har, vi tog den som inte var så upptrampad. Men Chicko och Notas som är mycket bättre nu skulle ut och springa av sig i dem så vi fick ta hagen bakom stallet, men det gick lika bra!

   

1. Vårt fina fikabord! Rutig duk, a k a halsdel till Menys vintertäcke ger extra myskänsla.
2. Såhär smutsigt är Menys täcke. Ska se ut som halsdelen egentligen.
3. Göran fotade oss när vi hade ridit!

Vi mockade och fixade, sedan fikade vi, mums. Varm choklad är verkligen gott när man är i stallet och fryser! Kommer inte riktigt ihåg vad vi slösade tid med att göra men vi kom igång och red ungefär vid 2-3 i alla fall! Vi bestämde oss för att rida på banan och kanske skutta några små hinder också. När vi var där och red kom en man fram till ridbanan, han hade parkerat sin bil en liten bit bort och började fråga ut oss och prata om Chicko - massor! Han sa att han hade 100 travhästar och en häst som var i "ungefär samma färg som Meny". Lät jättekonstigt verkligen, men han var trevlig. Tillslut gick han i alla fall och när vi ridit färdigt berättade vi för Majwi och Göran. Tydligen har han varit där flera gånger... läskigt! De tror att han är en pedofil eller någonting. Nästa gång ska vi fråga ut honom om massa saker han säkert inte kommer kunna svara på.. Han säger att han bor i Halmstad. Tss.



Meny ridutvärdering:

     
Meny får en morot, en puss och Meny efter ridpasset!
   
Meny hade ju vilat i en vecka när jag var borta, och i torsdags och igår tog vi det ganska lugnt i skogen med skritt och igår trav och lite galopp också, så jag trodde hon skulle vara stel som en pinne, dra som ett lok och spänd som en fiolsträng (haha fina liknelser) men hon var väldigt mjuk i sidorna, jättelätt i munnen, lite spänd i bakbenen, märktes särkilt i galoppen men hon lyssnade faktiskt väldigt, väldigt bra. Jag blev stolt över henne! Hon tuggade ordentligt på bettet, gick endel under men hon längde på benen ordentligt och det var jag glad över. Fina ponny! <3
Vad som gick bra den här gången: Det mesta. Hon var lätt i munnen vilket är väldigt positivt. Traven är hennes bästa gångart iaf :)
Mål till nästa gång: Göra henne mjukare i galoppen, hon var ganska stel nu och vill inte riktigt ta för sig.. Jag brukar behöva galoppera igång henne ordentligt och fort men ridbanan är inte så stor så jag testade på stubbåkern bredvid men där var för lerigt.. men nästa gång!

/Annika

Rosensparre ridutvärdering:

  
Sparre i boxen efter ridpass. Sparre&Jag :) <3

Eftersom den senaste ridningen hade varit uteritter, kändes de som om jobb på banan var nödvändigt! Sparre ville absolut inte samarbeta idag, förmodligen inte jag heller. Ibörjan var han helt okej. Gick framåt, men ville kolla på allt annat och var inte jätte uppmärksam. Galoppen var han super i :) Hoppade små hinder, gick bra. Men sen började han sluta gå framåt. Bakbena hängde inte med, och jag fick inte ihop honom så som jag ville. Men de sista sprången var fint.
Vad som gick bra den här gången: Galoppen var riktigt fin, och där lyssnade han riktigt bra :) Framridning var hyfsad.
Mål till nästa gång: Tänka mer på hur min ridning påverkar honom. (sits, hjälper osv.) Att jag ska vara mer bestämd och konsekvent. Främst konsekvent.

/ Matilda

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Haha, varsågod :)

2009-01-31 @ 20:10:27
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: joelle

håll er borta ifrån honom, han såg mig med chicko en gång och efter det har han typ vart där 4 ggr, han säger olika saker om sig själv varje gång så ;)

2009-02-07 @ 11:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0