Skogen

Hej! :) Eftersom annika slutade så sent idag, så skulle jag ta in hästarna före henne och tänkte passa på att rida innan det blev mörkt. Kom till stallet vid ca tjugo över 3, men då hade majwi (stallägaren) precis tagit in Sparre & Meny. Ställde upp Sparre på stallgången och började att mocka. För en gång skull var jag inte så  trött så det gick snabbare än vanligt ;) Började sedan att borsta honom ordentligt. Manen var ganska tjock och allmänt ful så jag ryckte den lite iaf :)

Tänkte först rida på åkern, dressyr elr något. Började rida fram där. Skritt, trav och sedan en kort galopp. Han gick faktist riktigt bra, men eftersom marken var lite sunk här och där beslutade jag mig för att fortsätta till skogen. Brukar inte rida bland trafik när jag är själv, men nu jäklar hade jag bestämt mig för att han skulle vara ordentlig! Två bilar lyckades komma förbi oss, och Sparris skötte sig riktigt bra :D När meny är med brukar det aldrig vara någon fara om inte bilarna visar noll respekt. Men själv brukar han fjanta sig, men idag så var han skit duktig!



Kom upp till vår galoppsträcka. Ängar och sen in i skogen :) Tänkte ta en lång galopp, men han fick först för sig att här gällde det på liv och död! Han drog på allt vad han var värd, haha, något bocksprång fick han tom med till >< Men han lugnade sig efter ett tag och vi kunde dra på med kontroll ;) Travade av i skogen och sen skrittade jag hem igen.

Sista metrarna innan stallplanen kom Annika cyklande! Då fick sparris för sig att de var totalt livsfarligt, men när han senare kom på att cyklar hade han sett ganska många gånger blev det frid igen ^^ Snackade lite med Annika, hoppade av och så tog  vi in han i stallet. Medans jag fixade med Sparre, mockade annika hos meny. Hon skulle inte rida idag så vi kunde cykla hem tsm sen. Långt inlägg blev det idag! Imorgon rider jag förmodligen med Annika :) Kram!

/Matilda

Kommentarer
Postat av: Sonja

Är det din häst? Han är verkligen fin. Min häst har liknande drag så jag undra vad han är för ras? :)

2012-04-01 @ 20:17:27
URL: http://elinablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0