Framtiden

Hej!
SYV:en har precis varit hos oss och informerat oss om individuellt val nästa år, det är precis lika svårt om inte svårare nu som i 9:an! Det känns verkligen som om framtiden är ruskigt nära nu, när man tvingas tänka på vad man ska läsa i trean. Jag ska läsa engelska C i alla fall. Efter gymnasiet vill jag gå en musikerutbildning eller musikalutbildning, och för det behövs det bara grundläggande behörighet (Vilket i princip är G i 90% av grundämnena, typ Matte A, Engelska A, Svenska A...) men det är ju många som behöver göra audition flera gånger för att komma in.. Så folkhögskola kanske är bra före. Jag vet verkligen inte! Jag är inne och tittar på utbildningar, och det verkar så roligt allting men det krävs nog mycket för att man ska komma in. Det är så svårt!



Man får så höga ambitioner när man läser om utbildningar som låter så flotta, utbildningar utomlands osv.. men det kostar så mycket och det är hårt arbete. Man tänker att det bara är direkt att söka efter gymnasiet, men förmodligen måste man göra något före, speciellt om det är utomlands man vill då konkurransen är högre. Men min mamma har sagt till mig att om man hittar något man verkligen vill göra, så ska man satsa för att se vart det bär. Och jag tror hon har rätt i det.

Musikalutbildning på Göteborgs Universitet
JMC Academy i AUSTRALIEN!!
Tech Music School i London
Kulturama Musikallinje
Kulturama Musikproduktion och komposition

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0